Blogger Templates

I made this widget at MyFlashFetish.com.

...Malang Tidak Berbau...



Nasib tidak selalunye memihak pada kita...ape yg tlh berlaku jadikan ia sebagai pengajaran & peringatan...Aku akan pastikan ianya tidak berulang lagi...gara2 kecuaianku sendiri, kakiku menjadi mangsa dan tlh membawa kecederaan yang agak teruk...huhu...Berlaku pada jam 530 pg, 6hb April 2011 dn terpakse MC 1 ari...gara2 terlanggar gelas smpai pecah n kaca gelas itu menusuk kakiku...aduuhhhh....sakitnye Tuhan saja yg tahu...darah membuak2 keluar smpaikan terpakse dimop ngn lantai..housemateku "Bella" pening melihat darahku di atas lantai...sori ye dik..huhuhu..Kak Lin n Asmak pn menolongku dan menyuruhku pergi ke hospital...

Dengan bantuan tuan umahku, aku dibawa ke hospital, wad kecemasan...Aku telah mendapat rawatan yang sewajarnnye..Aku duduk di ats "wheel chair'' buat pertama kalinye sbg pesakit...nk tergelakpn ade...tp keadaan memaksakn...:)) Setelah itu, 2 orang nurse pelatih di situ membersih luke kakiku dan bertanye "kak, kenape kaki tu?" Aku dengan tersenyum manis memberitahu bahawa terkena kaca...huhu..malu sbnrnye..yelah kecuaianku sendiri...tp redha dgn ape yg berlaku..Setelah itu, 2 orang nurse itu menjalankan tugas mereka mencuci lukeku dgn berhati2 n mmberiku suntikan...sempat lagi aku bertanya pada slh seorang nurse di situ.."Kalau xcucuk xlehke??" Dia ckp "aish mane leh,kena cucuk gak"...senyumjela...Ya Allah smpai mengalir air mataku ketika menerima suntikan...setelah sekian lame tidak dicucuk...uwaaa.....

Itulah penangan yg harus kuterima...Hanya Tuhan Yang Mengetahui perasaanku ketika itu...
Part yg xbestnye pd hari tu ketika doktor memeriksa kakiku dn aku ingin memohon cuti sakit (MC),bagaikan terkena tamparan tatkala doktor itu memarahiku dengan berkata "Saya belum lagi check kaki awak, mntak MC dh..."huhuhu..Aku tersenyum lagi tp dlm hatiku bagaikan tsunami membawa ombak besar...sabarjelah....



Bingkisan Hati~~>Banyak orang kenal diri orang tapi tidak kenal diri sendiri, sebab itu orang sibuk memikirkan kecacatan orang lain daripada kecacatan diri sendiri.

Coretan Cik Ayu~~>Hari Khamis pn dpt cuti rehat drp PK 1....hihi...Pesan Cik Ayu untuk semua sentiasallah berwaspada kerana kita tidak tahu ape yang bakal menimpa diri kita....:)

Kalau Like Silalah Klik...:)

0 comments:

Post a Comment