Blogger Templates

I made this widget at MyFlashFetish.com.

~ 10 Wasiat Untuk Isteri ~


Wanita @ Isteri mane yang tidak mahu @ ingin bahagia bersama suami & anak2 untuk mencapai rumahtangga yang mawaddah, rahmat & diberkati Allah S.W.T..Dan yang penting dlm keredhaan Allah S.W.T..

Berikut ini sepuluh wasiat untuk wanita, untuk isteri, untuk ibu rumah tangga dan ibunya anak-anak yang ingin menjadikan rumahnya sebagai pondok yang tenang dan tempat nan aman yang dipenuhi cinta dan kasih sayang, ketenangan dan kelembutan.


1) Takwa kepada Allah dan menjauhi maksiat

2) Berupaya mengenal dan memahami suami

3) Ketaatan yang nyata kepada suami dan bergaul dengan baik

4) Bersikap qana’ah (merasa cukup)

5) Baik dalam mengatur urusan rumah, seperti mendidik anak-anak dan tidak menyerahkannya pada pembantu, menjaga kebersihan rumah dan menatanya dengan baik dan menyiapkan makan pada waktunya. Termasuk pengaturan yang baik adalah isteri membelanjakan harta suaminya pada tempatnya (dengan baik), maka ia tidak berlebih-lebihan dalam perhiasan dan alat-alat kecantikan.

6) Baik dalam bergaul dengan keluarga suami dan kerabat-kerabatnya, khususnya dengan ibu suami sebagai orang yang paling dekat dengannya. Wajib bagimu untuk menampakkan kecintaan kepadanya, bersikap lembut, menunjukkan rasa hormat, bersabar atas kekeliruannya dan engkau melaksanakan semua perintahnya selama tidak bermaksiat kepada Allah semampumu.

7) Menyertai suami dalam perasaannya dan turut merasakan duka cita dan kesedihannya.

8) Bersyukur (berterima kasih) kepada suami atas kebaikannya dan tidak melupakan keutamaanya.

9) Menyimpan rahsia suami dan menutupi kekurangannya (aibnya).

10) Kecerdasan dan kecerdikan serta berhati-hati dari kesalahan-kesalahan.



Bingkisan Hati~~~>

Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia pada suatu masa hilang dari pandanganmu…..kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari…


***Coretan Miss Ayu~~~> Arini p bengkel kereta tukar disk brake pads, ntah pe bendala aku xtau...kete lme mcm2 kena tukar...pas satu satu...fuhh sabarjela..penat & lapar menunggu...huhuhu

Kalau Like Silalah Klik...:)

0 comments:

Post a Comment